Мета проекту: - ознайомити дітей з розмаїттям рослин рідного краю; формувати природничу компетентність: поняття «дерева», «кущі», «трав’янисті рослини»; дослідити багатства лісів, полів Черкащини, вчити визначати їх види рослин, виробити правила поведінки в природі і пропагувати їх серед рідних і близьких;
- розвивати життєві компетенції: допитливість, ініціативність, відповідальність, наполегливість, вміння працювати з довідковою літературою, навички самостійної діяльності, самооцінювання;
- виховувати толерантність, естетичні смаки, відчуття прекрасного, любов до природи.
Навчальний предмет: курс «Я і Україна». Ключове питання: Чому рослини називають зеленим дивом? Тематичне питання: Рослини - частина живої природи
Змістові питання: Рослини символи. Лікарські рослини. У яку книгу заносять рослини, яких залишилось мало? Екзотичні рослини, їх розмноження. Кінцевий результат: - тренування навичок роботи в групі;
- формування навичок роботи з енциклопедичною та довідковою літературою;
- засвоєння програмного матеріалу з теми;
- забезпечення максимальної пізнавальної активності учнів;
- поглиблення, поширення набутих знань через створення збірки журналів «Цікавий світ рослин»
- спостереження за проростанням насіння, догляд за рослинами.
Обладнання: карта України, Черкаської області, збірник «Легенди та міфи України», фотоальбом «Екзотичні рослини». Навчальні предмети: курс «Я і Україна», «Основи здоров’я». Термін виконання: 5 місяців
ХІД РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ Як навкруг чудес багато, В лісі, в полі, на лугах! Поспішаймо їх пізнати, Щоб рідну природу вміли шанувати!
І. Визначення мети і завдань. - Яка назва проекту? - Кому належать слова? …Там хати садами вкриті; Срібним маревом повиті; Коло сіл стоять тополі; Розмовляють з вітром в полі…(Л. Українка) - Чим багата природа лісів, полів, луків нашого краю? (Гриби, дерева, кущі, трави, квіти).
ІІ. Планування діяльності. Складання учнями плану роботи над проектом. Визначення джерел інформації. - Де ви можете знайти потрібну інформацію? (У художній літературі, в інтернеті, у батьків).
Розподіл обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту.
Самостійна пошукова робота учнів.
Група 1 - шукає інформацію про дивовижні рослини;
- створює журнал «Рослини-рекордсмени»;
- добирає малюнки, ілюстрації до журналу
Група 2 - підбирає інформацію про рослини-обереги;
- знайомить з особливостями народних повір'їв та обрядів;
- ознайомлює з лікарськими рослинами рідного краю;
- підбирає малюнки, ілюстрації, гербарний матеріал екзотичних рослин;
- створює журнал «Рослини-обереги».
Група 3 - досліджує сторінки Червоної книги України;
- збирає матеріал про рідкісні рослини нашого краю;
- створює журнал «Червона книга рідного краю».
ІІІ. Виконання проекту. Кожна група активно й старанно працювала, відшукувала інформацію у бібліотеках, Інтернеті щодо своїх завдань. Учні опрацьовували цей матеріал, створювали збірку журналів «Цікавий світ рослин». Під час проекту діти ознайомилися з цікавими легендами, загадками,повір’ями, віршами про природу. Третьокласники дізнавалися багато нового для себе, зацікавлювали цим батьків. У результаті було підготовлено збірку журналів «Цікавий світ рослин». Всі учні класу прийняли участь в зборі насіння екзотичних рослин. Таким чином керівники груп отримали насіння авокадо, мандарина, апельсина; керували процесом пророщення, посадкою рослин.
ІV. Пошукова робота учнів.
V. Результати діяльності.
|