Ср, 15.01.2025, 19:47

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Методична скарбничка | Реєстрація | Вхід

Головна » Методична скарбничка » Дидактичні матеріали

Рослини рідного краю, навчальний проект 3 клас

Мета проекту:

  • ознайомити дітей з розмаїттям рослин рідного краю; формувати природничу компетентність: поняття  «дерева», «кущі», «трав’янисті рослини»; дослідити багатства лісів, полів Черкащини, вчити визначати їх види рослин, виробити правила поведінки в природі і пропагувати їх серед рідних і близьких; 
  • розвивати життєві компетенції: допитливість, ініціативність, відповідальність, наполегливість, вміння працювати з довідковою літературою, навички самостійної діяльності, самооцінювання; 
  • виховувати толерантність, естетичні смаки, відчуття прекрасного, любов до природи.


Навчальний предмет: курс «Я і Україна».

Ключове питання: Чому рослини називають зеленим дивом?

Тематичне питання: Рослини - частина живої природи


Змістові питання:

Рослини символи. Лікарські рослини. У яку книгу заносять рослини, яких залишилось мало? Екзотичні рослини, їх розмноження.

Кінцевий результат:

  • тренування навичок роботи в групі;
  • формування навичок роботи з енциклопедичною та довідковою літературою;
  • засвоєння програмного матеріалу з теми;
  • забезпечення  максимальної  пізнавальної  активності учнів;
  • поглиблення, поширення  набутих знань через створення збірки журналів  «Цікавий світ рослин»
  • спостереження за проростанням насіння, догляд за рослинами.


Обладнання: карта України, Черкаської області, збірник «Легенди та міфи  України», фотоальбом «Екзотичні рослини».

Навчальні предмети: курс «Я і Україна», «Основи здоров’я».

Термін виконання:   5 місяців


ХІД РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

Як навкруг чудес багато,

В лісі, в полі, на лугах!

Поспішаймо їх пізнати,

Щоб рідну природу вміли шанувати!


І. Визначення мети і завдань.

-  Яка назва проекту?

-  Кому належать слова?

…Там хати садами вкриті;

Срібним маревом повиті;

Коло сіл стоять тополі;

Розмовляють з вітром в полі…(Л. Українка)

- Чим багата природа лісів, полів, луків нашого краю? 

(Гриби, дерева, кущі, трави, квіти).


ІІ. Планування діяльності.

Складання учнями плану роботи над проектом.

Визначення джерел інформації.

- Де ви можете знайти потрібну інформацію? (У художній літературі, в інтернеті, у батьків).


Розподіл обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту.


Самостійна пошукова робота учнів.


Група 1

  • шукає інформацію про дивовижні рослини;
  • створює журнал «Рослини-рекордсмени»;
  • добирає малюнки, ілюстрації до журналу 


Група 2 

  • підбирає інформацію про рослини-обереги;
  • знайомить з особливостями народних повір'їв та обрядів;
  • ознайомлює з лікарськими рослинами рідного краю;
  • підбирає малюнки, ілюстрації, гербарний матеріал екзотичних  рослин;
  • створює журнал «Рослини-обереги».


Група 3

  • досліджує сторінки Червоної книги України;
  • збирає матеріал про рідкісні рослини нашого краю;
  • створює журнал «Червона книга рідного краю».


ІІІ. Виконання проекту.

     Кожна група активно й старанно працювала, відшукувала інформацію у бібліотеках, Інтернеті  щодо своїх завдань. Учні опрацьовували  цей матеріал, створювали збірку журналів  «Цікавий світ рослин».

    Під час проекту діти ознайомилися з цікавими легендами, загадками,повір’ями, віршами про природу. Третьокласники  дізнавалися  багато нового для себе, зацікавлювали цим батьків. У результаті було підготовлено збірку журналів  «Цікавий світ рослин».

     Всі учні класу прийняли участь в зборі насіння екзотичних рослин. Таким чином керівники груп отримали насіння авокадо, мандарина, апельсина; керували процесом пророщення, посадкою рослин.


ІV. Пошукова робота учнів.


V. Результати діяльності.


Категорія: Дидактичні матеріали | Додав: hill (17.11.2013) | Автор: Кириленко В.М.
Переглядів: 3994 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Інформація

Кириленко В.

Кириленко Вікторія Миколаївна
Вчитель початкових класів Черкаського навчально-виховного об’єднання «Дошкільний навчальний  заклад – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №36» Черкаської міської ради Черкаської області

Наше опитування

Що означає любити Батьківщину?
Всього відповідей: 17

Форма входу

Статистика