Родина - перший мікросвіт, у якому дитина виховується, формується, розвивається, набуває соціальних умінь. Головні природні вихователі дитини - ви, її батьки.
Хто із Вас не хоче бачити свою дитину розумною та вихованою? Ви докладаєте для цього немало зусиль, проте не завжди шлях формування особистості долається без перешкод через брак психолого - педагогічних знань.
Як виховати дитину правильно? Як не помилитися? Як не втратити духовний зв'язок із дитиною?
Ось для того, щоб допомогти Вам знайти відповіді на ці життєво важливі питання, і створена ця рубрика.
В ній я буду висвітлювати питання сутності сім'ї, основ сімейного виховання, рекомендації щодо прав дитини, підготовки до одного із найсерйозніших кроків у її житті - до школи; розкриватиму питання виховання і розвитку; висвітлюватиму матеріали по налагодженню міцних духовних стосунків між батьками і дітьми, рекомендуватиму до використання пам'ятки щодо створення комфортних умов життя дитини не тільки в сім'ї, а й в суспільстві.
Сподіваюсь, що ця рубрика стане Вашим добрим порадником і помічником у такій важливій справі - справі виховання справжнього громадянина, людини з щедрою душею і палким люблячим серцем.
З повагою до Вас, учитель Ваших дітей – Кириленко Вікторія Миколаївна.
Існування феномену насильства по відношенню до дітей, а особливо сімейного насильства над дітьми, у більшості країн було визнане лише в другій половині ХХ століття. Таке пізнє звернення психології до цієї теми культурно-історично обумовлене тим, що до початку ХХ ст. у суспільстві була розповсюджена думка, що діти – лише власність дорослих.
Поради дитячого психолога Якщо дитина обманює... Поради для батьків.[i] Порада 1. Вірте вашій дитині. Як правило, діти на довіру відповідають довірою, а якщо їх обманять не зрозуміють цього. Хай дитина відчуває і знає, що ви їй вірите. Порада 2. Поясніть, що на правді тримається світ, на дитячій мові - вона корисна. Люди живуть у злагоді, якщо довіряють один – одному. Порада 3. Не створюйте ситуації для обману. Уникайте двояких запитань, коли легшее сказати неправду, чим правду. Порада 4. Не вчиняйте принизливих допитів. Порада 5.Винагороджуйте правдивість. Якщо ваш малюк зізнався вам, то покажіть йому свою радість : «Я радію від того, що ти чесна людина, тому що ти сказав ПРАВДУ». Порада 6. Показуйте приклад чесності. Чи просите Ви відповідати по телефону, що вас немає вдома ? За своєю природою діти чесні. А обман дітей ми провокуємо самі. Спочатку - провокуємо, а потім, якщо дитині раз за разом вдається уникати неприємностей, завдяки своїм "казочкам", вони звикають брехати. Як ми це робимо ?
Як це не парадоксально, але дітям теж потрібні порядок і правила поведінки — вони на них очікують. Виконання писаних і неписаних законів людського існування робить життя маленької людини зрозумілим, передбачуваним, створює відчуття безпеки. Батькам знайомі ситуації, коли їхня дитина, ще немовлям, опинившись поза домівкою, у незнайомому місці, починає вередувати, плакати і заспокоюється, лише повернувшись додому, до звичного оточення.
Дорослішаючи, діти інтуїтивно відчувають, що за батьківськими «не можна» прихована турбота про їхню безпеку, благополуччя. За сучасних умов, коли більшість батьків багато працюють, аби забезпечити сім'ю, діти з таких родин часто жалкують, що батьки дозволяють їм дуже багато, навіть те, що заборонено іншим. Вони мотивують це тим, що батькам до них просто байдуже. Проте виникає запитання: чому діти, почуваючись захищенішими за умов встановленого дорослими порядку і чіткої регламентації правил, водночас намагаються порушувати ці порядок та правила? Існує багато причин, але найголовніша — діти насправді повстають не проти власне правил і вимог, а проти засобів їх «впровадження в життя», тобто проти силових методів, дій, проти авторитаризму батьків. Тому спробуємо відповісти на інше запитання: як батькам знайти шляхи до безконфліктного виховання дисциплінованості у дитини?
Відомий психолог Юлія Гіппенрейтер сформулювала кілька правил, які допомагають батькам встановлювати і підтримувати безконфліктну дисципліну дітей у родині. Так би мовити, правила про правила.
Вчитель початкових класів Черкаського навчально-виховного об’єднання «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №36» Черкаської міської ради Черкаської області