Теренкур- метод дозованої ходьби, з використанням сходжень на горбистій місцевості. Ця форма фізкультурної роботи одночасно є методом терапії, і прийом тренування у дітей витривалості до зростаючих фізіологічних навантажень.
Кольоротерапія Ми червоніємо від гніву, відчуваємо «зелену» тугу або дивимося на світ крізь рожеві окуляри. Кожен колір випромінює свою енергію і безпосередньо впливає на наш розумовий, душевний і фізичний стан. Фахівці рекомендують використовувати колір по-різному, тобто „опромінювати” або „купатися” з ним, „одягатися”, візуалізувати, „вдихати” чи медитувати з ним. Можна застосовувати „кольоровий пляж”, експериментувати, грати з кольором (розфарбовувати себе вигаданим пензликом). Можна використовувати кольорові тканини, прикладаючи їх до тіла.
Точковий масаж - один з найдавніших методів лікування. Виник він на Сході, на території сучасних Китаю, Кореї, Монголії та Японії після того, як стародавні лікарі звернули увагу на те, що на тілі людини існують особливі "життєві" точки, пов'язані з внутрішніми органами і системами. Впливаючи на ці точки, можна було не тільки поліпшити загальний стан хворого, але і відновити порушені функції органів.
З часів давньосхідної медицини існує уявлення про те, що на поверхні тіла людини знаходяться точки, через які можна нормалізувати життєдіяльність організму. Таких точок налічується близько 700. Це і є біологічно активні точки (БАТ).
Масаж БАТ позитивно впливає на функції різних органів і систем: заспокоює і стимулює нервову систему, підсилює кровообіг, покращує живлення тканин, регулює діяльність залоз внутрішньої секреції, знімає больові відчуття, знижує напругу м'язів. Саме тому деякі прийоми різних східних методик доцільно використовувати в логопедичній роботі.
У залежності від тривалості та інтенсивності впливу точковий масаж може надавати або тонізуючий, або заспокійливу дію. Цим і пояснюється існування двох методів даного масажу: тонізуючого і заспокійливого. [b]
Психогімнастика дозволяє коректувати поведінку дитини і знімати емоційну напругу. У ній використовуються корисні ігри для дітей, що дозволяють зняти тривожність, агресію, напругу, вчать саморегуляції .
Ще у ІІ тисячолітті до нашої ери китайські мудреці знали, що існує взаємозв’язок між рухами пальців, кисті та розвитком моторики. Ігри з пальцями були створені для дітей дошкільного віку, але ними досить доречно користуватися у початковій школі, вони допоможуть вчителю не тільки розвивати мовлення та інтелектуальні здібності дитини, а також знімуть психічне навантаження, стануть у пригоді для створення робочого ритму впродовж дня.
Вчитель початкових класів Черкаського навчально-виховного об’єднання «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №36» Черкаської міської ради Черкаської області