Нд, 06.10.2024, 11:27

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Методична скарбничка | Реєстрація | Вхід

Головна » Методична скарбничка » Дидактичні матеріали

Урок розвитку зв’язного мовлення 2 клас
Тема:  Розвиток зв’язного  мовлення. Складання речень зі слів за малюнками. 
Мета:
Формувати предметну компетентність: 
  • складати речення зі слів за малюнками; розпізнавати типи текстів; 
  • закріпити, систематизувати і узагальнити знання учнів про речення, текст;   
  • перевірити міцність засвоєння вивченого; 
  • виховувати бережливе, дбайливе  ставлення до тварин, рослин; 
  • формувати здоров’язберігаючу компетентність;
  • розвивати життєві компетенції: допитливість, ініціативність, відповідальність, наполегливість, вміння працювати з довідковою літературою, навички самостійної діяльності, самооцінювання; 
  • виховувати толерантність, естетичні смаки, відчуття прекрасного, любов до природи.

Обладнання: малюнки тварин, фотографії лікарських рослин, таблиці «Текст», мікрофон.


Хід уроку
І. Організація класу
Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок!

ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
-Речення-це…
-Речення виражає…
-Що таке текст?
-З яких частин складається текст?
-Які типи текстів ви знаєте?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми і мети уроку
Інтерактивна вправа « Очікування»

- Сьогодні ми завітаємо в гості до тваринки, що мешкає в полі. Ознайомимося з її життям, друзями. Навчимося складати  текст-розповідь  про неї  і записувати його. Будьте уважні, спостережливі. Розвивайте свою увагу, пам’ять, творчість. Успіхів вам!  

- Чого очікуєте від уроку?

ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розгадування загадки.
Щоки зерням набиває 
 Заповзятливий мастак  
Й в комірчину все ховає...  
Хто ж це робить так? ... (Ховрах.)

2. Асоціативний кущ
(Щокатий, зерно, запасливий, господар…)

3. Робота в зошиті. (с.14-15)
Пальчикова гімнастика

Гра «Гроза»
Краплі дощику упали, ( постукати 2 пальцями кожної руки по парті)
Павуків перелякали. ( Показати пальцями, як розбігаються павуки)
Дощик заспівав сильніше, ( постукати по столі всіма пальцями)
Ну, а пташки -  все тихіше.( схрестити пальці обох рук і махати ними)
Дощ полив, як із відра, - ( сильніше постукати по столі)
Зникла з двору дітвора. ( побігати пальцями по столі)
В небі блискавка сіяє, (намалювати в повітрі блискавку)
Грім все небо розриває ( тарабанити кулаками, потім – поплескати у долоні)
А з-за хмари добре сонце ( руки догори, помахати ними)

V.Творення тексту
1. Диференційована робота. 
Учні розмірковують, висловлюють свої думки.
а)      Добре відоме це дерево. Не сплутаєш з іншими його зелене мереживне листя і яскраво-червоні плоди. Горобина стане в пригоді усім — людям, звірам і птахам. Плодами дерева ласують ведмеді, дрозди, омелюхи, снігурі,їдять їх і люди. Щоправда, ягоди трохи гіркуваті, але після перших морозів вони стають солодкими.
Горобина — дерево заввишки 5-15, інколи до 20 м. Листки у неї чергові, непарноперисті, складаються з 7-15 довгастих чи довгасто-ланцетних, пилчастих з країв листочків. Зверху вони матово-зелені, а зісподу — сиві. Квітки двостатеві, утворюють багатоквіткове шиткоподібне суцвіття. Плід — яблукоподібний, як у глоду, яскраво-червоний чи оранжевий (колір залежить від місця зростання і сорту). Квітує у травні, плоди достигають у кінці серпня — вересні. Горобина широко розповсюджена у лісах середньої смуги Росії, степової та лісостепової зони України, росте на берегах річок, узвишшях.
Б)На земній кулі зростає величезна кількість дивовижно красивих квіток, проте однією з найкращих вважається троянда.

Шипшина — кущ заввишки 1,5-2,5 м, гілки її вкриті міцними гачкуватими колючками — шипами, через що вона й одержала свою назву. Це надійна зброя шипшини, без якої, можливо, вона б і не вижила: надто багато рук тягнеться до чудових квітів і плодів, які е ласощами для багатьох лісових мешканців.
Шипшина — справжнє джерело здоров'я. Вона захищає людину від різних хвороб і підвищує її працездатність.

В)Яблука — це надзвичайно цінний дієтичний і лікувальний продукт. Ще за сивої давнини люди вважали, що яблуко, яке з’їли на ніч, забезпечує гарний сон і сприяє перетравлюванню їжі. Згодом учені з’ясували, що яблука заспокоюють нерви, поліпшують роботу мозку, а ще вони корисні тим, хто страждає від недокрів’я і задишки. В народній медицині свіжі яблука і чай із них використовують для поліпшення травлення, пом’якшення кашлю, при ревматизмі, нирковокам’яній хворобі, анемії, авітамінозах та мігрені. Печені яблука вживають за хронічних закрепів.
Від грипу: обчистити два середніх яблука, залити їх склянкою окропу, настояти під кришкою і випити настій теплим.

Тлумачення слів: їжак, миша.

Їжак - давньоруське слово означало «колючий». В прасловянському пов’язане з грецьким « Ексіс»-«гадюка», тому й означає «той, що поїдає гадюк».
Миша -  «краде, злодійка». Слово прийшло з давньословянської  мови через давньоіндійську.

2. Складання основної частини та кінцівки тексту.
Запис влучних речень.
Оздоровча хвилинка
1) Зараз похиляться вперед ті, у кого день народження взимку та весною; теж саме зроблять всі, хто народився влітку та восени.
2) Гра «Вітер». Школярі уявляють, як вітер колише дерева, піднімають руки вгору, роблять нахили разом з тулубом вправо і вліво, імітуючи при цьому шум вітру.
3) Гра «Метелики». Імітуючи метеликів, змахуючи руками, учні пробігають на носочках до дошки і повертаються назад до парт.

3. Виразне читання, редагування тексту.

VI. Підсумок уроку
- Чи сподобалось вам в гостях у ховрашка?
- Що б ви приготували, йдучи в гості ?
- Як слід приймати гостей?
 - Чи справдились ваші очікування на уроці?

VII. Домашнє завдання
Дібрати  і записати по дві загадки про героїв нашого уроку: їжака,  ховраха, мишку.

Категорія: Дидактичні матеріали | Додав: hill (17.11.2013) | Автор: Кириленко В.М.
Переглядів: 3557 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Інформація

Кириленко В.

Кириленко Вікторія Миколаївна
Вчитель початкових класів Черкаського навчально-виховного об’єднання «Дошкільний навчальний  заклад – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №36» Черкаської міської ради Черкаської області

Наше опитування

Вчитель повинен бути насамперед:
Всього відповідей: 24

Форма входу

Статистика