Нд, 06.10.2024, 11:24

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Методична скарбничка | Реєстрація | Вхід

Головна » Методична скарбничка » З досвіду роботи

Математика 3 клас
Мета:
- формувати математичну компетентність : навички швидких обчислень множення на 7, закріпити уміння усного рахунку; формувати ключову компетентність вміння ділити на 7; вправляти учнів у розв’язання задач на кратне порівняння;
- сприяти розвитку громадянської компетентності, емоційної компетенції; підвищувати пізнавальний інтерес до математики, розвивати логічне мислення; формувати здоров’язберігаючу компетентність ;
- виховувати патріотичні почуття: любов до країни, живої природи.
Тип уроку: урок – подорож
Обладнання: картки, відео-презентація, предметні малюнки, музичний супровід.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Вітання, знайомство.
1.Емоційне налаштування на урок
Покажіть мені долоньки. Візьміть уважність, наполегливість, творчість і покладіть на одну долоньку. На іншу я подарую вам терпіння і любов. А тепер обміняємося подарунками – торкнемося долонями.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
Звернення 4 класу НВО №36 до третьокласників ЗОШ №17 через відео-лист.

Лист
«Доброго дня, третьокласники!
Раді знайомству з Вами! Ми – юні прикордонники , навчаємось в 4 А класі
с. Оршанець. У нас є вірний і надійний друг, який допомагає у навчанні. Це Мухтар. Він служить у прикордонних військах, щодня допомагає прикордонникам затримувати порушників і злочинців. Мухтар – кмітливий, допитливий і дуже полюбляє математику. Дізнавшись про ваш урок, захотів розповісти вам свою історію. Цікаво яку? Вашими вірними друзями на уроці мають стати уважність, кмітливість і винахідливість.
Працюйте під девізом:
Душу і серце в роботу вклади,
кожну хвилинку в труді збережи!
Будьте уважними, бажаємо Вам удачі!»
III. Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні ми закріпимо знання табличного множення на 7, вивчимо таблицю ділення на 7, повторимо порядок виконання арифметичних дій, будемо розв’язувати задачі на кратне порівняння, повторимо компоненти дії множення і ділення.
1. Розповідь вчителя
Як собака знайшов собі господаря
«Довго жили собаки самі собі так, як і досі ще живуть вовки, аж поки не народився такий Собака, якому не сподобалося вільне собаче життя. Набридло йому блукати самому, шукаючи для себе їжі й повсякчас боятися дужчих від себе.

Довго він думав, як йому своє життя змінити, й надумав стати за наймита до найдужчого звіря. Надумав ото так та й іде собі. Коли зустрічає свого найближчого родича — великого, дужого, злого Вовка.
— Куди йдеш, Собако? —питає вовк.
— Та оце шукаю собі господаря, може, ти наймеш?» Вовк згодився за умови, якщо собака виконає його завдання.
- Діти, допоможемо Собаці?
IV. Актуалізація опорних знань
Усний рахунок.
• Гра «Грім і блискавка»
Вчитель читає результати таблиці множення на 4,5,6, а діти оплесками ловлять вірний результат, невірний – тупотом ніг.
(Активізація рухової активності учнів)
• Гра «Не скажу»
(Порахувати від 20 до 58, число-результат дії множення на 7 не називати, а говорити «не скажу».)
• Хвилинка-чистопису 7
• Математичний диктант
Сума чисел 54 і 16
Різниця чисел 83 і 10
45 збільшити на 6
72 зменшити на 12
Добуток чисел 4 і 7
Добуток чисел 8 і 7
Частка чисел 35 і 5
Частка чисел 54 і 6
Невідоме число збільшили в 6 раз і отримали 24, запишіть невідоме число
Невідоме число зменшили в 4 рази і отримали 8, запишіть невідоме число
Запишіть число, яке на 10 більше ніж 39.
Відповіді: 70, 73, 51, 60, 28, 56, 7, 9, 4, 32, 49.

Виконавши всі завдання, став Собака служити Вовку. Ось йдуть вони, аж дивиться Собака: підняв Вовк носа, понюхав повітря й швиденько звернув зі стежки в кущі, серед яких почав потихеньку пролазити далі.
— Що з тобою, господарю? Чого ти злякався?
— Хіба не бачиш ? Он Ведмідь стоїть, а він і тебе, й мене з'їсти може!
Побачив Собака, що Ведмідь дужчий за Вовка, та й вирішив іти прохатися у найми до Ведмедя. Кинув Вовка й пішов. Ведмідь сказав,що охоче прийме Собаку за наймита, якщо він виконає його завдання. Діти, давайте допоможемо.
• Хвилинка чистописання
Записати цифру 7 .
• Проблемне питання: Як знайти невідомий дільник? Хто здогадався, як скласти таблицю ділення на 7?
Скласти і записати таблицю ділення на 7 в зошиті. Назвати компоненти дії ділення.
• З кожного прикладу на множення склади приклад на ділення.
7*2=14 7*6=42 7*9=63
14:7=2 42:7=6 63:7=9
Презентація: слайд « Збери малину»
Собака дякує вам за поміч, час відпочити.
Хвилинка- руханка(виконується під пісню «Веселка»)
Відпочивши,Ведмідь запропонував:
— Ходімо до череди, візьму я собі корову; обидва добре наїмося!
Коли тільки почали вони до череди підходити, аж там страшенний заколот; корови ревуть і тікають хто куди... Глянув Ведмідь з-за дерева — та мерщій і собі тікати далі в ліс.
— Ох, невчасно я сюди прийшов! — каже він до Собаки. — Тут уже Лев господарює.
— А хто ж то такий Лев?
— Хіба не знаєш? Та це ж найдужчий звір у світі!
— Коли він найдужчий за всіх звірів, то бувай здоров! Коли вже бути наймитом, то тільки в найдужчого звіря.
Промовивши це, пішов Собака прохатися в найми до Лева.
• Робота над задачею
Маса гарбуза 12 кг, а маса дині – на 9 кг менша. У скільки разів маса гарбуза більша за масу дині?
(Вчитель читає задачу, повторне читання пошепки, розбір задачі).
- Про що йдеться в задачі?
- Що означає число12?
- Що сказано про масу дині?
- Про що треба дізнатись в задачі?
- Чи можна одразу дати відповідь на питання задачі? Чому ні?
- Про що можна дізнатись, знаючи масу гарбуза, і знаючи, що маса дині на 9 кг менша?
- Якого типу задача? (на порівняння)
- Як дізнатись у скільки раз одне число більше за інше?
Презентація:слайд «Короткий запис»
Вправи-енергізатори
Вправа «Колективний крик»
Всі стають в коло, вчитель просить всіх присісти. По сигналу діти починають тянути звук, одночасно піднімаючись. В процесі вставання шум повинен зростати. Піком являється підстрибування з підняттям рук вверх. Потім шум поступово стихає з момента повернення в вихідне положення.
Вправа «Квітка»
«Теплий промінь упав на землю і зігрів у землі насіннячко. З насіннячка проклюнувся паросток. З паростка виросла прекрасна квітка. Ніжиться квітка на сонці, підставляючи теплу і світлу кожну свою пелюстку, повертаючи голівку слідом за сонцем».
Вправа «Уяви себе…»
- монетою в кишені;
- морозивом, що тане;
- листком, що відірвався від гілки.

• Робота над задачею
Перше число 5 , а друге – на 30 більше. У скільки разів перше число менше від
другого?
(Вчитель «збирає» відповіді. Діти шепочуть результат на вушко вчителю).
Записати математичний вираз: (5+30):5=7 (раз)
Лев прийняв. І почав Собака служити Левові.
Довго, дуже довго був Собака наймитом у Лева, й жилося йому добре, бо не було дужчого за Лева звіря в лісі й ніхто Собаку не насмілювався зобідити.
Та одного разу йдуть удвох серед голих скель, коли це Лев зупинився... Заревів на весь голос та з серця щосили як рване лапою землю, так зразу яму й вирив, а сам потихеньку-потихеньку — та назад.
— Що таке, господарю? — запитав здивований Собака.
— Людина сюди йде... Треба тікати швидше, бо лихо буде!
— Ну, бувай здоров, Леве! Коли вже мені служити в наймах, то в того, хто за тебе дужчий!І пішов Собака до Людини.
• Робота з геометричним матеріалом
Скласти фігуру собаки, людини з танграма. (Робота в парі).
Танграм - це відома у всьому світі китайська гра, в якій потрібно скласти фігуру з частинок розрізаного квадрата. У цю гру граються здавна і діти, і дорослі.
Складати фігуру слід з усіх семи частин, накладати частини одна на одну не можна.
Відмінно впорався Собака з усіма завданнями й з того часу служить в людей.
Давно, дуже давно це було, а собака все служить людині, й дужчого від неї господаря він так-таки й не знайшов.
(Презентація: слайд «Собака-найкращий друг людині»).
Цих тварин людина притулила ще в давнину. І з того часу вони служать людині, в основному охороняючи її і родину від непотрібних відвідувачів оселі.
Однак, крім ролі сторожа, собаки допомагають сліпим, глухим і інвалідам. А деякі собаки ще навчені допомагати людям з епілепсією: вони здатні гавкотом або легким укусом попередити хворого про швидкий початок нападу, щоб той підготувався. Крім того собак використовують для лікування людей з відхиленнями психіки. А стараннями Австралійської ради з питань боротьби з раком вдалося навчити собак за запахом діагностувати онкологічні захворювання у пацієнтів. Також собаки використовуються для лікування людей. Такий спосіб зцілення стали називати каністерапіей (canis на латині - собака).
Як рятувальників великих собак стали використовувати ченці монастиря Сен-Бернар (згодом монастир дав ім'я цій породі). Вони знаходили людей, що потрапили в біду. В пургу псам одягали на шию бочонки з ромом і відправляли на пошуки людей. Адже запах людини собака може вловити під шаром снігу в два метри. Таким рятувальником був легендарний пес Аякс, вівчарка, яка 96 годин рятувала 11 школярів та вчителя, занесених лавиною в горах Дахштейн.
У роки війни собаки були розвідниками, вартовими, зв'язківцями і навіть листоношами. Крім цього, вони простягали телефонні кабелі і допомагали доставляти боєприпаси бійцям в оточенні.
Чималу користь для людини служить вміння собак винищувати пацюків. Адже в природі собаки їх люті вороги. Людина навіть спеціальну породу вивіла з різних тер'єрів.
В Англії влаштовувались видовища, в яких собаки розправлялися з полчищами щурів. Собака може задушити 100 щурів за 12 хвилин (рекорд 1827) або стільки ж за 5 хвилин (рекорд 1862). Відомий випадок, коли тер'єра помістили в комору, де він задушили 2 з половиною тисячі пацюків.
Собак також використовують у полюванні. Це гончі собаки, завдання яких знайти слід звіра, переслідувати його до знемоги або виставлення на мисливцяВартові собаки – вони і зараз використовуються для охорони в'язниць і приватної власності.
Гужові собаки в селі використовувалися для транспортування. На півночі собаки в упряжках використовувалися для пересування людей на санях. Так виник їздовий спорт. На крайній півночі собака незамінна як транспорт. Інші тварини важче управляються, та й більші за вагою, можуть провалитися під лід. Саме на собачих упряжках людина досліджувала Північний і Південний полюси.
V. Підсумок уроку
- Чи сподобався вам урок?
- Чому навчився наш помічник собака на уроці математики?
- Які завдання були найважчими? Найцікавішими?
- Чи хотіли б ви побачити, як несуть службу собаки – прикордонники?
- Як треба ставитись до братів наших менших?
VI. Домашнє завдання
Оберіть завдання від Вовка, Ведмедя чи Лева, які допоможуть вам підготуватися до контрольної роботи.
(Завдання роздруковані на картках, діти обирають на власний розсуд).
Категорія: З досвіду роботи | Додав: viktoriykir (11.01.2014)
Переглядів: 1506 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Інформація

Кириленко В.

Кириленко Вікторія Миколаївна
Вчитель початкових класів Черкаського навчально-виховного об’єднання «Дошкільний навчальний  заклад – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №36» Черкаської міської ради Черкаської області

Наше опитування

Що означає любити Батьківщину?
Всього відповідей: 17

Форма входу

Статистика